pátek 6. září 2013

Ušatá čepice se sovou

Tak se tak konečně postupně dostávám k napsání slíbeného příspěvku. čepici jsem háčkovala podle jedné, co jsem kdysi dostala od kamarádky. Brala jsem to dosti odhadem, tak doufám, že se mi to podařilo zdokumentovat. Dělala jsem současně dvě čepičky pro moje dvě dětičky, aby jim to nebylo líto. Nejvíc jsem si pak vyhrála se sovičkou. Až dudete vybírat vlnu, tak hlavně ať ty prcky nekouše, budou vám vděční :-)

Háčkovala jsem ze silnější vlny, háčkem č.4. Snažila jsem se příliš neutahovat. Tato čepička je vzdušná pro přechodné období jara a podzimu, ale je dost možné, že si ji děti oblíbí a mně nezbyde, než do toho vyrobit vložku (třeba z trička, které už nenosíme?), ale to budu řešit až pokud to bude nutné.
Návod je pro obvod hlavičky cca 49 cm a cca 53cm. Pro menší hlavu přestaneme přidávat dřív, pro větší zas budeme přidávat déle. Čepička je háčkována převážně dlouhými sloupky.

ŘO - řetízkové oko
DL - dlouhý sloupek
KS - krátký sloupek
PO - pevné oko
  1. Uháčkujeme 6 ŘO a spojíme do kroužku a nebo vyrobíme stahovací kroužek a tuto fázi vypustíme (návod někdy jindy, nějak jsem to zapomněla nafotit).
  2. Uháčkujeme 10 DL, přičemž první nahradíme 3 ŘO a zakončíme PO.
  3. Nyní oka zdvojnásobíme (první opět nahradíme 3 ŘO, ale už to nebudu psát, beru to jako samozřejmost ;-) Stejně tak to zakončování PO ), takže do každého oka uháčkujeme 2 DL.
  4. V této řadě zdvojnásobíme každé 2.oko. Opět háčkujeme DL. Jinak záleží na tom, jak utahujeme. Pokud utahujete víc, nejspíš budete muset sem tam ještě nějaké to oko přidat.
  5. Opět háčkujeme DL, ale tentokrát zdvojnásobíme každé 3.oko. Pořád platí to o utahování, viz. předchozí bod.
  6. Už jsme pokročili, takže teď už stačí zdvojnásobit každé 6.oko.
  7. Pokud chceme čepičku pro obvod kolem 49 cm, tak od teď už nepřidáváme. Pokud máme pocit, že se nám to krabatí, tak můžeme přidat jedno oko v jedné třetině a druhé ve druhé třetině (nad ušima), tím bude přechod souměrnější a nebude to tak utažené.
    Pro obvod 53 cm budeme přidávat i v této řadě a zdvojnásobíme každé 8.oko.
  8. Teď už háčkujeme tak dlouho, až jsme spokojeni s její délkou. Nakonec to budete obháčkovávat, takže s tím počítejte. Ono to trošku čepici ještě prodlouží.
Když už jsme spokojeni s délkou, vrhneme se na uši :-) Vzadu by měl být lem kratší, než vepředu. Je lepší to poměřit přímo na dětech, ale pro představu: na menší čepici mi ta vzdálenost vycházela pro každou krytku na 7.oko od švu a na větší čepici to bylo 8.oko od švu.

Návod pro krytky sem napíšu později a stejně tak se pokusím i rozepsat aplikaci (děti mají na čepičkách sovičku). Tak práci zdar!!!

Slíbila jsem dopsat "uši" a sovičku.

Na sovičku dávám alespoň odkaz, tato je dost podobná tomu, co jsem dělala já, jen zde chybí knoflíky.

http://www.mimibazar.cz/navod.php?id=12103

A uši lze dodělat podle těchto dvou návodů:

http://www.mimibazar.cz/navod.php?id=12069

http://www.mimibazar.cz/navod.php?id=11802


Žádné komentáře:

Okomentovat